Pengar gör en lycklig

Det är ju bara så.. man behöver pengar för att göra saker, för att ha saker tex tak över huvudet man behöver pengar till att ta sig fram, bil buss ja vad som helst så den som sa de kan ju se sig någonstans
 
Går inte sådär jävla bra för mig just nu!!
Vi har i princip ingen inkomst.... hemvårdsstöd och de ja tjänar på inhoppet...
de ska räcka till hyra, mat, räkningar och bensin..
Min bil är sönder som ska lagas.. de ska finnas pengar till de? kommer väl inte bli på ett tag iaf...
Kommer komma hem en fet räkning eftersom de inte blev fixat med försäkringen och överskrivningen på bilen i tid
och så e skatten obetald på 200 e..
så ska nog inte ha bil det är nog bara så... isf en sprojlans ny som inte har nå fel och inte får de på länge...
 
Datorn har kraschat kostar sådär 50-90 euro...
 
däremellan ska de finnas mat på bordet..
 
Jag bryter ihop!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Jenny

Jo de e nog sant, utan pengar blir man fan inga lycklig :/ Meen Roth säger att du inte alls kommer få en 200 euros räkning? :O alltså han sa att det är skatten på ett år typ. Så bara bilen blir överskriven på dig så kommer ju han få skatten på den tiden han hade bilen.
Jag iallafall betalar skatten på 4 rater så betalar ju typ 50 euro var tredje månad eller något sånt

2013-10-11 @ 19:53:35
Postat av: Johanna

Ja alltså far åt skogen då de går sönder saker..
Här sitter jag med en bil som kan rasa när som.. men att trolla fram 800 euro är inte de lättaste med bara på 1 lön och mina småskrap..
Telefon e slut också..

och sen slår de aldrig fel.. när man har som minst med pengar så går alltid allt sönder på samma gång typ.. wuääk.. men de e ju tur vi har varann ;)

2013-10-11 @ 21:19:40
Postat av: Fina

Jaa fy fan va de är bedrövligt. Varför finns pengar? Nu när jag jobbar hinner jag ju inte slösa pengar utan bara tjäna, så nu hoppas jag bli rik. Men de barkar väl sen när jag blir hemma igen å ska ut o ränna o slösa pengar igen ;) Ted borde va hemma hela tiden och jag jobba, då sku vi fan bli rika ;)

2013-10-11 @ 22:21:20
Postat av: Cindy

Det här fixar ni Sara. Det är förjääääävligt att vara utan pengar. Själv lipa jag mig till sömns igår för att jag vill ha så mycket och måste betala av lånet och är slääääät. Inga pengar har jag och så är det vikariestopp dessutom. Verkar som alla är panka just nu. Du är duktig som klarar dig så bra. PUSS

2013-10-12 @ 12:22:44
Postat av: Mimmi

Usch ja.
Lider med dig, verkligen.
Jag väntar ihjäl mig på min lön som kommer den 20:onde oktober. Är helt slet nu fram tills dess.
Har inte gjort ett skit denna lediga vecka tack vare att jag inte har pengar att röra mig med.
Har träffat Sam och min katt känns det som. :P

Som du säger, pengar gör en lycklig man kan inte göra ett skit utan pengar.
Och alla utgifter j'vlas och kommer på en och samma gång.
Sälj bort massa skit du har hemma, kläder p prydnadssaker, det ska jag göra nu på tisdag :P

Går inte datorn att få på hemöms?

2013-10-13 @ 14:01:19
Postat av: sara

Tack alla de värmer när de e tunga tider :p

jo mimmi den går på försäkringen men de e bara minnet som behöver bytas ut så självrisken e väl någon 10a högre än vad minnet kostar så.. men de e mkt pengar när man inte har några och ska va den som försörjer familjen också :p nu har han ju sökt arbetslöshetspenning men dom e ju så satans sega på ams sist kunde de komma varannan månad typ och så.. fattar inte ja... och de e ju typ några hundralappar de å så.. men vi ser ju hela tiden efter nya jobb.. så håller tummarna...

Puss love you!!

2013-10-13 @ 18:28:36
Postat av: sara

Plus att de kommer komma en feting jävla räkning eftersom ja inte skrev över bilen på mig direkt utan 2 ½ månad senare så kommer de komma en feting räkning från försäkringdsbolag i finland som dom räknar ihop som är redan ganska saftig som dom kommer ta gånger 3... så hejdå alla pengar!!

2013-10-13 @ 18:30:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0