Fruktpurer nu igen

jag som nojsar om mina pureer och blabla
men nu fick ja lite panik, har ju börjat laga frukt också..
Antingen e de för sura (kan ju inte lägg i socker) eller så e de nära döden upplevelse :p
 
Igår sku ja ge Linnea som vanligt lite frukt efter maten men de var massor! med blåbärsskal i som hon satte i halsen och kvälje upp igen så nu INGA MERA BLÅBÄR!!
och HALLON som man tydligen får magsjuka av.. frysta då inte färska.. :p
 
så nu blir de väl och laga på allt annat.. päron äppel jordgubbar (frysta nu tills sommaren ) banan någge mera man kan laga på ? när dom e 7 månader.. ? 
 
vet inte vad dom får äta vid vilken ålder..
Men jo å blåbär och hallon får vi köpa på burk nu ist.. går emot mina principer men funkar de inte så funkar de inte :p

Kommentarer
Postat av: Carola

Har mailat dig ang. fruktpuréer ;)

Hallon är ok bara du kokar dem ordentligt innan! Blåbär hade vi aldrig nå problem med, skalen störde inte nova då jag hade mixat sönder dem. Men hatar hon dem verkligen så går det ju att sila genom en sil också så får du bort skalen.

Persika, annanas (köpte annanaskross o hade i sen när hon skulle vänja sig med bitar), nektarin, kiwi (men det får man ju vara lite försiktig med då det är ganska "starkt", men man kan ju sätta lite)....mango och melon. Ja som sagt..det finns hur mkt som helt, bara fantasin sätter gränser ;) Godast tycker jag det blir om man inte blandar alldeles hejvilt..utan kanske två olika frukter i en puré eller en frukt o två olika bär osv.

Kommer ihåg att jag lagade plommonpuré också..köpte vanliga torkade katrinplommon, kokade eller hur det var, och mixade. Googla! ;) Sen lagade jag nog på färska från mamma o pappas träd när det var säsong :)

2013-03-26 @ 15:05:54
Postat av: Sara

ja precis man kan egentligen laga allt :p men sen e de sådär att man får reda på att oj de får dom inte äta förän dom e 2 typ :p som man inte visste om : ) Men tack för tipsen på lite andra frukter :D blir lätt att man lagar samma bar..

2013-03-26 @ 19:28:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0