Bra text

http://blogg.yourlife.nu/amanda-schulman/2011/04/18/nagra-sanningar-ni-aldrig-far-hora-nar-ni-ar-gravida/

Carola skickade åt mig.
Det stämmer nog.. Jag har tänkt tusen gånger att ska ja sitta här i soffan i all evighet och bara amma och bara sitta här???

Fick upp ögonen lite och nu känns de bra, (konstigt vad en text kan göra?)
Men ska bara njuta och ta hand om min lilla nu och ge och få så mycket kärlek som man bara kan och sen blir de bättre..

Tro inte nu att ja inte har gett massa kärlek åt skruttisen och att ja inte är glad osv som de kan misstolkas säkert. Menar bara att de blir bättre.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Det var fint skrivet. och jag tror nog inte att ingen tror något sådant, isf vet dom inte bättre! För jag vet åtminstonde att du ger mycket kärlek till lilla Linnea, det ser man direkt=)
Men bara för det så är vi alla människor och vissa dagar orkar man mer och vissa mindre, man är inte sämre för det.. bara mänsklig!=)

Puss o kram :)

2012-09-03 @ 14:39:56
Postat av: Carola

Vad kul vännen att du gillade texten :) Ja som sagt pratas det ofta mest om att åååh nu ska du vara så rosenskimmrande lycklig när du fått din bebis! Och absolut är man ju det :) Men som sagt kan det kännas vädligt tungt vissa dagar just med alla amningshormoner, allt är nytt, man får inte sova ordentligt, tissarna läcker osv., allt sådant tar ju på förstås!

Och just det där att det kan kännas "kommer det vara såhär för evigt nu!?" man har ju ingen aning! Så det blir nog skönt till andra barnet, att då vet man att det går över snabbare än man hinner blinka fast det som sagt absolut inte känns så just då!

Sen som sagt vågar många inte prata högt heller om att det kan vara jobbigt första tiden för att man får för sig att vissa kanske tror att man inte gillar att vara mamma/älskar sitt barn eller nått sånt fjams..men så är det ju givetvis inte heller :)

Början är inte lätt alla dagar, men sen blir det bara bättre! :) Kramar!

2012-09-03 @ 16:42:25
Postat av: Jenny

Allt kan inte alltid vara superbra, vare sig man är mamma eller int. Nu vet jag ju int hur det är att vara mamma, men jag vet ju iaf att du är världens bästa mamma åt Linnea, och det är ju huvudsaken :)
puss!

2012-09-04 @ 15:14:04
Postat av: sara

Tack gullisar:)

2012-09-04 @ 16:35:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0