Förlossningsberättelse

Ska väl försöka skriva ihop en förlossningsberättelse nu då :)
 
Fredag morgon 17 augusti klockan 06:00 vaknar ja av att de värker till och från i magen som mensvärk, somna om och vakna igen 8 och trodde ja bara måsta gå på toa.
Såg då att slemproppen hade kommit i trosorna.. Okej de här är värkar då asså.. :p
 
Ringer till BB ska vänta hemma tills ja vill komma in.
Ringer Joseph och han kommer hem igen.
Vi packar ihop och förbereder oss.
Klockan 13-14 är värkarna med 4 minuters mellanrum så jag ringer BB igen och dom tycker vi ska komma in.
Jag var öppen 1 cent.
 
Far hem igen, äter och sen vid 20.00 åker vi in igen, inte öppen mera Men får bli där och se om de tar sig.
Klockan 24:00 fortfarande ingen förändring så jag får morfin och en annna medicin som ska göra att jag får sova på natten.
Jag sov 4 timmar sen började värkarna igen 05:00 på Lördag morgon.
 
Går med värkar hela lördagen och inget händer ännu så vi åker hem igen en sväng. Äter och sen vid 16 tiden åker vi in igen när jag inte ens kan ställa mig upp från soffan utan att få värk.
dom kommer intensivare och starkare, gråter så ont vissa gör så vi åker in igen
Surprise!
öppen 2 cent 16:30. Känns ganska värdelöst, har jätte ont i hela kroppen men INGENTING händer!?!
 
Får gå i badet, som var jätte skönt men när man fick värk var de lite för stort man visste inte vart man skulle ta vägen.
Går upp från badet och börjar ta lustgas 18:00
18:30 öppen 3 cent, nu börjar det hända saker tänkte jag.
 
Lustgasen var bra tycker jag, blev fnittrig och allt kändes bra igen, tog bort smärtan bra om man använde den som man skulle.. :) Joseph tyckte också de var kul att se "fulla" sara igen :p 
 
Väntar och väntar men öppnar mig inte mera, får drpp som ska hjälpa till och läkaren rekommenderar epidural eftersom ja kämpat på i över ett dygn så jag tar den vid 23? tiden då jag öppnat mig till 5 cent.
Det var så skönt när den gav effekt hade starka värkar men kände ingenting.. 
 
Vid 02 tiden sa de splash och då gick vattnet sen vart de mera fart på de
 
Sen vid 03:00 tiden började jag känna tryck ner mot magen, rumpan och det var sammandragningarna jag började känna igen så jag började andas lustgas igen :p
 
en timme senare var ja öppen fullt, kändes som ja sku bajsa på mig så ja fick börja krysta.
Det var jobbigt, hon låg med huvudet på sniskan som dom inte ska göra så de var tuffare för mig att krysta ut henne men efter mycket om och men (orkar inte, vill inte, kasta blöta handdukar på Joseph, skrek lite på sköterskorna) så är hon ute 04:46
 
Från första värken tog de 47 timmar tills hon var ute..
Jävligt kämpigt och min kropp var helt slut.. men nu som alla andra säger så var det värt det.. man tänker inte så när man är mitt i det men nu efteråt..
 
Och på Söndag morgon efter vi sovit fick jag världens finaste blombukett av världens finaste kille <3
 
Våran lilla prinsessa är det finaste jag sett på länge <3
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Johanna

Duktiga du Sara. =)

2012-08-22 @ 09:24:08
Postat av: Jenny

roligt med förlossningsberättelse! :) MEN jag skulle däremot inte vilja varit i din sits då, huuj de låter kämpigt :S och jag skulle nog inte vilja ha varit i Bullens sits heller tror jag ;) haha.
men ni fick ju iaf finaste bebisen! :)
och vilken fin bukett du fick också :)

2012-08-22 @ 14:34:14
Postat av: Jenna

Hon är nog bland de sötaste bebisarna jag sett! :) (Och då är det t.o.m bara på bild, än!)

2012-08-22 @ 16:39:58
URL: http://jennaerika.blogg.se
Postat av: jessica

Gudars vilken söt bebis, det ser precis ut som en docka!! :D jag vill see mer :D
aaw, men shit vilken långdragen smärta det är ju 2 dygn med bara smärta! Sjukt duktig är du iaf ^_^

Svar: Jaa hon e fin :) hihi joo de var förjävligt de vart ganska lång förlossning jo :/
saraflojt.blogg.se

2012-08-22 @ 17:13:24
Postat av: mamma

ja visst e hon söt mormors o morfars lilla älskling

Svar: jaa visst :)
saraflojt.blogg.se

2012-08-23 @ 12:45:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0